Årets bästa månad.

 
 
HERREGUD vad jag älskar julen! December är utantvekan årets bästa månad!
 
19 dec
 
Denna jul blev inte sig lik. Men gissa om vi hade de mysigt? 
Det var bara vi fyra, hemma i pyjamas hela dagen lång. Massa god mat, vi öppna julklappar pö om pö. Facetimeade med familjen.
Hade de varit snö ute hade denna jul fått 10 av 10. Nu får den 9,5.
 
Vi hade dock på tok för många julklappar! Grabbarna orkade inte.. De slutade faktiskt med att vi öppnade dom sista. Både mormor och farmor hade lämnat tre, fyra julklappar var och så dom från oss... Nästa år ska vi inte köpa så många.
 
Och gissa vad Aaron gillade bäst? Jo! En serietining med babblarna som mormor hade slängt med i en av julklapparna från henne! haha.. han är så fin! 
 
Det här var Matheos första jul. Han är nu 9 månader. Vi väntade länge med att ta in granen för vi trodde han skulle riva i den non stopp. Men han kunde inte ha brytt sig mindre! Ljusslingor är hans stora passion i livet. Ljusslingor och hjul. Hjulen på Aarons hjälpmedel. Däck på leksaksbilar osv 
Jag förväntade mig att hans skulle älska att riva i paketen. Men han var rätt ointresserad av dem. Han drog lite i snöret på ett par paket bara.
 
Hans första rekation på julaftonsmorgon var kul. Kim satte ner honom på golvet vid hans spjällsäng och han kröp snabbt ut och fick syn på paketen under granen. Han stanna upp, titta på mig, titta på paketen, titta på mig, titta på paketen. Petade lite på ett paket med sitt lilla pekfinger och kröp förbi vidare mot vardagsrumsbordet. 
 
 

27 December - Aarons födelsedag
 
Tänk att han redan är 3 år! Killen som kom och förändrade hela livet. 
Ord kan inte beskriva mina känslor för dig min älskade Aaron.
Det är bara för dig, jag blåser upp 100 ballonger! 
 
En dag som bestod av allt som Aaron älskar. Sång, lek, pannkakor och hallontårta. 
Precis som på julafton så var var de bara vi. Men mormor, morbror och Annie, Farmor och farfar hade skickat paket till födelsedagsbarnen. Morbror och Annie kammade hem priset "bästa presenten år 2020", En sångpåse och den nya babblarboken. SUCCÉ ! 
 
 
 
 
Som för alla andra så har 2020 varit ett mycket annorlunda år.
I våras kändes allt läskigt, men vi var ändå upptagna med vår bebisbubbla.
Sommaren blev ändå väldigt fin med bland annat vänners bröllop och lite socialt liv igen.
Men hösten har varit väldigt jobbig tycker jag. Det här livet börjar tära på en. Att bara gå hemma. Inget är sig likt, Jag hade önskat att Aaron kunde få gå mer på förskolan. Att vi kunde hitta på aktiviteter som tex gå på badhuset. och middagar med vänner! SOM jag saknar de!!
Vi hade planerat för dop och skickat iväg inbjudningskort. Vi skulle självklart hålla det litet och covid anpassat. Men de blev vi tvugna att ställa in. Kims 30 årsdag är det enda vi har kunnat fira någolunda detta år. Men för att se de positiva, Vi har haft väldigt mycket familjetid. Jag är tacksam för att jag har varit mammaledig under hela året, att vi har hållt oss friska. och vi har ju fått lite gjort här hemma! 
 
Aarons utveckling
2020 blev också året som Aarons började gå med hjälpmedel. Han började också äta och dricka självständigt.
Äta med händerna, men de är så stort för mig. och hans balans! VILKEN SKILLNAD!!
Från att han har blivit rädd av bara tron på att hans ska tappa balansen, till att han är så modig så han åker rutschkana! Förra vintern var de gränsfall på att åka pulka med lågrygg, han tyckte de var så läskigt. I år gör han de utan problem! De hade varit så roligtatt prova åka skidor, eller skridskor! Men i dessa pandemi tider...... Ja de får bli nästa år. Förhoppningsvis! 
 
Vi har även fått de bevisat för oss hur mycket han förstår! Han kan så många ord! De är helt otroligt!
och instrument! Han kan namnet på fler instrument än vad vi kan! Många fler!  
 
Det finns super bra appar, pekbok för barn, pekbok för småbarn.
En röst frågar: "var är...." och så kommer de upp 4 bildförslag.
Han sätter varje bild! och snabbt går det!
 
| #intesåkonstigt, Joubertssyndrom, funkisfamilj, ournormal | |
Upp